W tym roku szkolnym w terminie 01.11.  do 22.12.2020r.  w naszej  szkole zorganizowane  były dla uczniów zajęcia  wyrównawcze i dodatkowe  koła zainteresowań min. koło techniczne, ortograficzne, matematyczne, informatyczne.

Uczestniczyli w nich uczniowie klas I-IV i dzieci przedszkolne.

       Praca z  uczniami odbywała się zdalnie raz w tygodniu za pomocą aplikacji TEAMS i przybierała  formę  pracy  zbiorowej, indywidualnej oraz instruktażowej. Wyjątek stanowiły zajęcia w przedszkolu, które odbywały się stacjonarnie.

Tematy zajęć zostały zrealizowane z wykorzystaniem  różnych metod nauczania, szczególnie aktywizujących i praktycznego działania oaz technik efektywnego uczenia się i zapamiętywania,  twórczego rozwiązywania problemów, graficznego przedstawiania problemu.

Często wykorzystywane były gry i zabawy edukacyjne, które zachęcały dzieci do pracy nad proponowanymi zagadnieniami.

Nauczyciele wraz z uczniami zgodnie z planem osiągnęli następujące rezultaty:

 

  • Dzieci  wzbogaciły swoje doświadczenia dzięki poznawaniu nowych technik.
  • Wykonane na zajęciach prace uczniów brały udział w konkursie gminnym-  uczniowie odnieśli  sukces.
  • Stosowane atrakcyjne  pomoce dydaktyczne sprawiły, że zajęcia były ciekawe i dodatnio stymulowały procesy poznawcze u dzieci.
  • Zajęcia doskonaliły ponadprzedmiotowe umiejętności: umiejętność logicznego myślenia, argumentowania, rozwiązywania zadań tekstowych, czytania tekstu ze zrozumieniem, bezbłędnego pisania , planowania, kodowania  i  ćwiczyły wyobraźnię przestrzenną;
  •  kształtowały zdolności manualne, recytatorskie, matematyczne i informatyczne.
  • pozwoliły również wyrównywać braki w  opanowaniu wiadomości i umiejętności.

 

Mocne strony zajęć:

  1. Duże zainteresowanie zajęciami uczniów a także włączanie się rodziców- wymiana informacji na temat zainteresowań i uzdolnień dziecka oraz nadzorowanie pracy zdalnej.
  2. Zróżnicowane metody dostosowane  do  warunków pracy online.
  3. Systematyczne łączenie się uczniów na zajęcia.
  4. Dostosowanie treści programowych do potrzeb uczniów.
  5. Zapewnienie poczucia bezpieczeństwa.
  6. Poprawa wyników nauczania.

Zajęcia prowadziły Panie:

 Ewa Probola, Elżbieta Korga,  Marianna Wolska,  Jolanta  Grzesik, Małgorzata Padyjasek.

Poniżej na zdjęciach niektóre wytowory dziecięcych prac i fragmenty zajęć  informatycznych -" kodowanie w przedszkolu".